-
-
Obama's State of the Union address in emoji : The Guardian
State of the Union 2015: between the lines of Obama's address
Les Inrocks
L’émoji est-il l’avenir du langage politique ?
Julie Bishop Describes Serious Diplomatic Relationships With Emoji
Exclusive: World’s first political emoji interview.
http://www.buzzfeed.com/markdistefano/emoji-plomacy#.fk8qXZ3nr
-
What's Your Favorite Emoji?
What Advice Would You Give to Adults?
http://www.theatlantic.com/video/index/393326/what-advice-would-you-give-to-adults/
-
NPR
Historian Says Don't 'Sanitize' How Our Government Created Ghettos
"Interview Highlights
On using the word "ghetto"
One of the ways in which we forget our history is by sanitizing our language and pretending that these problems don't exist. We have always recognized that these were "ghettos." A ghetto is, as I define it, a neighborhood which is homogeneous and from which there are serious barriers to exit. That's the technical definition of a ghetto.
Robert Weaver, the first African-American member of the Cabinet appointed by President Johnson as his secretary of Housing and Urban Development, described many of the policies that I've described today in a book he published in 1948 called The Negro Ghetto.
The Kerner Commission referred to the ghetto.
This is a term that we no longer use because we're embarrassed to talk about it, and we need to confront our history and stop sanitizing our language and talk openly about what we've done as a nation and what we need to do to undo it. And we can't talk openly if we're going to use euphemisms instead of being explicit about what the reality is."
"In The Ghetto" by Elvis Presley
As the snow flies
On a cold and gray Chicago mornin'
A poor little baby child is born
In the ghetto
And his mama cries
'cause if there's one thing that she don't need
it's another hungry mouth to feed
In the ghetto
People, don't you understand
the child needs a helping hand
or he'll grow to be an angry young man some day
Take a look at you and me,
are we too blind to see,
do we simply turn our heads
and look the other way
Well the world turns
and a hungry little boy with a runny nose
plays in the street as the cold wind blows
In the ghetto
And his hunger burns
so he starts to roam the streets at night
and he learns how to steal
and he learns how to fight
In the ghetto
Then one night in desperation
a young man breaks away
He buys a gun, steals a car,
tries to run, but he don't get far
And his mama cries
As a crowd gathers 'round an angry young man
face down on the street with a gun in his hand
In the ghetto
As her young man dies,
on a cold and gray Chicago mornin',
another little baby child is born
In the ghetto
-
-
DOSSIER PEDAGOGIQUE ET OUTILS
-
Des nouvelles du visualiseur:
Je viens de recevoir ma lampe d'architecte commandée sur amazon et j'ai clipsé la webcam dessus. La webcam tourne dans tous les sens et le clips tient bien. Je n'ai pas monté l'abat-jour de la lampe qui ne me sert à rien pour l'instant. J'imagine que si je manque lumière, je pourrai mettre l'ampoule et l'abat-jour, mais ma salle est très lumineuse. le pied de la lampe est très lourd et ainsi elle ne piquera pas du nez.
Elle est encombrante cependant , et j'imagine que j'aurais pu prendre la lampe articulée à 17 euros..Je me suis méfiée, car il n'y avait pas les dimensions!En cherchant sur d'autres sites, j'ai vu que la hauteur totale était de 48cm contre 89cm pour ma lampe à 31 euros.
On peut clipser la lampe au bureau avec la pince fournie, ou utiliser le socle.
Il faut impérativement une lampe articulée avec des ailettes pour maintenir la position choisie.
Avec le logiciel gratuit sankoré, j'ai utilisé le widget visualiseur et la webcam lifecam HD 6000 de microsoft reliée à l'ordi avec le port usb. Elle s'allume uniquement à ce moment, elle est autofocus, et le logiciel sankoré permet de zoomer....
C'est impeccable!! Je peux projeter tout ce que je veux, y compris des manipulations, y compris ce que je n'avais pas forcément prévu ! Oeuvre d'élève, petit objet, texte écrit trop petit, etc...Aider les élèves qui ne voient pas bien...
Il faut s'entraîner avec open sankoré qui est magique. Je l'ai installé dans ma salle. C'est un logiciel gratuit. élaboré à la demande notre ministère... Cela fait déjà quelques années...Il faut configurer l'application dans sankoré pour faire accepter la webcam. Voici les instructions de François Bocquet sur planète sankoré:
http://planete.sankore.org/xwiki/bin/view/Coll_fbocquet/Visualiseur
On peut fabriquer des étiquettes, faire des captures d'écran, filmer et faire des podcasts de manipulations, corriger des exercices en faisant passer les élèves, créer des exercices interactifs avec questionnaire à choix multiple, bref, à découvrir.
Il y a toute une communauté qui propose des ressources sur le site d'open sankoré, mais pas encore grand-chose en anglais, à part pour le primaire. Comme ce sont les municipalités qui achètent, il y a peu de moyens et les enseignants utilisent beaucoup de logiciels gratuits et fabriquent leur matériel, ou les font bricoler à moindre coût.
On peut aussi opter pour un visualiseur à 139 euros...Et je ne sais pas ce que cela vaut!
-
http://www.bbc.com/news/magazine-32509156
Getty image
-
VIDEO
http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-32747979
A look back at King of Blues BB King's life
The 'King of the Blues' guitarist and singer, BB King, has died aged 89, his lawyer says.
-
-
LEARN ABOUT IT HERE
http://www.macleans.ca/news/canada/victoria-day-only-in-canada/
and here : LANGUAGE PORTAL OF CANADA
-
STORY CALENDAR
AWESOME STORIES : STORIES OF THE MONTH / MAY 2015
https://www.awesomestories.com/calendar?vsmaid=1736&vcid=3890
POUR CHAQUE JOUR DU MOIS DE MAI, DES LIENS VERS DES ARTICLES DU SITE AWESOME STORIES .
-
-
http://www.dummies.com/how-to/content/british-history-for-dummies-cheat-sheet.html
Vous pouvez même apprendre à vous auto-hypnotiser, mais je ne garantis pas le résultat!
-
HUFFINGTON POST
http://www.huffingtonpost.com/2015/05/12/harriet-tubman-20-dollar-bill_n_7267734.html
Thanks to FABIENNE ROBIN
-
FICHE DU FILM
PRESS KITS FRENCH + ENGLISH
http://www.festival-cannes.fr/assets/Image/Direct/371d0c4517b67d845be1b1a60768283a.pdf
http://www.festival-cannes.fr/assets/Image/Direct/b1ab357f95fb691dcecd7bf83560285b.pdf
-
Credits
- Justin KURZEL - Director
- Stuart WILSON - Sound
- Chris DICKENS - Film Editor
- Fiona CROMBIE - Set decorator
Actors
- Marion COTILLARD - Lady Macbeth
- Michael FASSBENDER - Macbeth
- Jack REYNOR - Malcolm
- Paddy CONSIDINE - Banquo
- David THEWLIS - Duncan
- Sean HARRIS - Macduff
- Elizabeth DEBICKI
PRESS KIT DU FILM ( EN FRANCAIS)
http://www.festival-cannes.fr/assets/Image/Direct/0380bdd2ded41e0d2ac472f1356952ff.pdf
EN ANGLAIS
http://www.festival-cannes.com/assets/Image/Direct/39c6e82a7078ef5333b27e0cfd540e9e.pdf
-
BBC ENTERTAINMENT
-
Solve the mystery by inspecting the crime scene!
Interactive crime scene mystery detective game
Be the crime scene investigator!THANKS TO SOPHIE MORIN: Académie d'Oléans-Tours
-
BBC MAGAZINE
"His art has been inspired by protest movements
- but Peter Kennard says his aim is not to create propaganda.
His eye-catching work is now on show at the Imperial War Museum in London."
-
-
APPLICATIONS GRATUITES POUR LES ENSEIGNANTS
http://www.vousnousils.fr/fiche-pedagogique/applications-android-gratuites-pour-enseignants
-
Des audios surtout: vocabulaire
-
Compétitions entre équipes
Organiser des rencontres interclasses avec ateliers,
compréhension, expression, culture, etc...
Avec récompenses ...ou pas
CM2- 6ème, 6ème, etc...
http://lve21.ac-dijon.fr/spip.php?article37
Le rallye anglais.
http://www.ac-grenoble.fr/ien.grenoble5/spip.php?article7
Défi anglais
http://ecoles.ac-rouen.fr/circ_dieppe_ouest/outils/langues%20vivantes/defi%20anglais.htm
Au sein du collège : Possibilité de faire élaborer des questions et défis par des plus grands ( 4ème-3ème)
à soumetrre aux 6èmes...
-
Il n'y avait donc pas que les "Horrible Tudors!"
Voici les "Putrid Pirates"!
-
"BritLit" on The British Council Teaching English website
http://www.teachingenglish.org.uk/britlit
Pink Bow Tie
Text, audio, activities and worksheets
-
Charlie is British, and his videos are very popular
Charlieissocoollike.#sthash.6Le906r4.dpuf
https://www.youtube.com/user/charlieissocoollike
ABOUT CHARLIE AND YOUTUBE: ARTICLE AND ACTIVIITES
http://learnenglishteens.britishcouncil.org/study-break/easy-reading/why-charlie-so-coollike-level-1
-